1-تعریف و هدف:
دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها ادارات موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون و سطوح کارشناسی ناپیوسته میباشد. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمتهای اداره امور تدارکات ، اداره امور کارگزینی ،اداره امور مالی ، بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.
2-طول دوره و شکل نظام :
طول دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی 2 سال است و تمامی درسهای آن در مدت 4 نیمسال ارائه و برگزار می شود. طول هر نیمسال تحصیلی 16 هفته می باشد در این دوره علاوه بر درسهای تئوری بر جنبه های کاربردی درسها تاکید ویژه ای شده است.
3-تعداد واحد های درسی :
1_ دروس عمومی (ع) 10 واحد
2_دروس پایه (پ) 20 واحد
3_دروس اصلی (الف) 9 واحد
4_دروس تخصصی (ت) 22 واحد
5_دروس اختصاصی ، اختیاری 7 واحد (دانشجویان ملزم به گذراندن 7واحد از دروس اختیاری میباشند )
جمع 68 واحد
4-نقش و توانایی :
شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت با کاربرد این رشته آشنا می شوند.
5-ضرورت و اهمیت :
الف- آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از موسسات بازرگانی عموما ناشی از عدم وجود اصول صحیح مدیریت و یا عدم رعایت این اصول میباشد
ب- آموزش صحیح مدیریت میتواند در شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن موثر باشد.
ج- اعمال حاکمیت ضوابط در اداره امور بازرگانی